Betyder en fjäril slutet för en pixel?



Kapitel 1. En undertitel till ett bloginlägg


I går när jag och Linnea satt och åt våran dagliga frukost som vi gör varje dag så satt jag och tittade ut och frågade när årets första fjäril kommer och vilken sort det skulle vara. Dagen flöt vidare och jag hade glömt vad jag sa. Imorse när vi åt frukost så ser jag en fjäril flyga förbi och sätta sig i fönstret! Den måste ha hört vad jag sa igår och flög fram för att visa sig och vara först! Jag hann till och med ta en bild innan den flög iväg. ^-^


A. När kommer årets första fjäril? - 2011-03-27
B. Vilken art? - Nässelfjäril



Kapitel 2. En bok, en stjärna och en plainsfär.

Handlar om stjärnor. Igår när jag, Linnea och Sebbe var till Port 73 så var vi in i en bokhandel, där plockar Sebbe fram en bok som han säger skulle passa mig. "Stjärn Guiden". Jag tittar snabbt på den och slår upp och kollar i den. Jag kollar priset som är på 79.- så jag köper den. Det jag inte visste var att man fick en planisfär (se bilden nedan) med boken. Det var något riktigt användpart för att hitta på himlen! ^^ Så senare på kvällen var jag ut och fota Karlavagnen. Jag såg några svagt lysande stjärnor, jag kunde knappt se dem med blåttaögat, så jag tog min kikare och kollade, och jag såg hundratals stjänor där. så jag riktade kameran dit och tog en bild. Blev inte lika bra som med kikaren dock. Jag kollade upp området i bokaen jag köpt och fick veta att det hette "Berenikes Hår".


Stjärnguide och planisfär.


Karlavagnen.


Berenikes Hår.


Kapitel 3. Helgen i Handen.

I lördags var vi iväg och skulle se Jasmine gå på catwalk i Haninge Centrum! :O Och sen idag var jag, Linnea och Jasmine i Handen igen, för att dem skulle bli sminkade och stylade, sen fotograferade! :O Under tiden stack jag till Sebbe, vi drog till GameStop där vi fick prov spela den 3 dagar gamla Nintendo 3DS!! :O


Jasmine på Catwalk i Haninge Centrum.


Linnea efter hon blev sminkad av en kort tjej på Kicks,
men innan hon blev stylad.



Jasmine efter hon blev sminkade men innan hon blev stylad.


Jag och Sebbe håller i en svart 3DS med var sin hand.

Att få spela på 3DS och känna den och se den IRL var grymt! Den var grymt snygg, snyggare än vad alla bilder visar faktiskt. 3D effekten var som jag hade föreställt mig. Det gjorde mig mer nyfiken på den än vad jag vart tidigare. Jag köpte den inte på relesen i fredags för att jag inte såg några intressanta spel som kom och att jag vill ha den i en anna färg än dem två som kom, aquablå och svart. Jag vill ha lila!


Kapitel 4. Ett gott slut med en hållplats.

Hur väntar du på bussen? Tävla och vinn!!
Eller inte... men i alla fall så här vantar Jasmine på bussen. ^^


Så här väntar Jasmine på bussen.


Hejdå, nu är det slut! KRAM!! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0