Pixel ゴジラ Wars



Inledning

Det regnar! Och jag som var ute och grävde en ränna för vattnet att rinna bort från våran parkering tidigare idag, och sa till morsan att vi fick vänta på regn för att se om det blev bra. Regnet kom fortare än jag trodde! x)
Det fick bli en Jasmine som pixelbild den här gången. Jag tror inte att jag har haft den förr.
Jag har, som ni kanske redan sett(?), lagt till 'kapitel' i detta inlägg. Vilket ska göra det lättare för er som inte vill läsa en vägg av text. Och kan därför 'hoppa' till det som låter instressant. Mina tankar om detta finns i kapitel 3. Konst och blogg snack.

1. Arbetsförmedlingens väckarklocka

I dag vaknar man av att min mobil ringer ca kl 8:00. Det är ett okänt nummer, jag är inte så sugen på att svara och funderade på att dissa samtalet, men tänkte att det kanske var viktigt. Det var en snubbe från Arbetsförmedlingen som ville ta ett snack med mig. Han sa att han var min handläggare, min tredje i år. Den första träffade jag aldrig. Men han fråga hur läget var och hur det gick med jobbsökandet och om jag har vart på några interjuver. Samtalet slutade med att jag ska dit till Arbetsförmedlingen någon gång under torsdagen. Woho säger vi inte till det.

2. Grodor och filmer

Grodor är gröna och också röda kom helt från ingenstanns när jag hitta på det under tiden jag skrev det här.
Eller känns det konstigt att läsa en sån random rad i min blogg? Kanske ska jag ta bort den? Men det är inte upp till er, det är jag själv som bestämmer det. Idag har jag också sett på två filmer, var av den ena var första gången jag såg den. Jag tänkte ge lite tycke från min sida om dem två filmerna jag har sett idag.

ゴジラ

Den första var ゴジラ (1954), eller Godzilla som den heter utanför Japan. Jag visste inte riktigt vad jag hade väntat mig, men det var den första Japanska live-action filmen jag har sett. Så det kändes väldigt konstigt att höra Japanska och se på riktigt skådisar när man är så van Anime. Filmen kändes mer modern på något sätt, typ som om att den hade vart gjord nydligen. Även om effekterna inte är dem bästa eller skådespeleriet var inte på topp heller. Men det funkade bra. För er som gillar att se en muterad dinosauriefusion förstöra Tokyo. =)

Star Wars Episode VI: Return of the Jedi

Var den andra, vilken jag såg klart på just innan jag började blogga. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den här filmen. Men den är lika bra varje gång! En av dem bästa filmerna någonsinn. Star Wars filmerna, speciellt Episode IV, V och VI betyder mycket för mig då jag först såg dem när jag var liten, så liten att jag inte minns det. Jag älskade dem då och jag älskar dem nu. Dem är så välgjorda och tidlösa, och bland dem få filmer man kan se om och om igen utan att tröttna på dem. För er som inte har sett den; se den! Orginal versionen från 1983, inte den digitalt restaurerade från 1997.

---

På tal om filmer som man kan se om och om igen, har ni någon eller några filmer som ni kan se igen och igen?
Vissa filmer kan man se en gång och sen aldrig igen. Som exempel, jag såg på en film för säkert 10 år sen, eller mer. Och jag känner än idag att det inte var så länge sen jag såg den, och vill inte se den igen. Filmer som man kan se igen och igen, har ofta en massa detaljer och saker man inte ser första gången man ser den, eller ens andra eller tredje gången. Som tex Back to the Future triologin. Den har jag sett otaliga gånger under mitt liv, och än idag kan jag upptäcka nya saker i dem som jag aldrig har lagt märke till förr.
Dem filmer som jag kan se om och om igen är Star Wars Ep. IV, V och VI. Indiana Jones Raider of the lost Ark, Temple of Doom och The last Crusade. Och så klart dem tre Back to the Future fimlerna. Dem är i en klass för sig. Och alla har jag vuxit upp med.

3. Konst och Blogg snack

Och på tal om grodor och filmer, jag vill fortfarande se The Princess and the Frog. Har ni sett den?
Men nog om filmer nu, jag har jobbat på en bild idag, eller den blev väl klar idag. Jag började på den igår. Den tog ett tag, och den är så klart 100% gjord i MS Paint. x) Som det mesta jag gör på datorn. Jag kallar den för 8bitting av någon okänd anledning. Ni kan se den i slutet på bloggen bland dem andra bilderna som jag tror jag kommer ladda upp här. Eller gå direkt till min deviantART sida och kolla på den där. Jag har också två målningar som jag har gjort den senaste veckan där. Men dem finns också sist i bloggen om ni inte orkar klicka på min länk.

Jag vill blogga oftare, kanske inte varje dag, men nästan. Jag blir lite halv inspererad av Natha med sina korta inlägg som kan vara en youtube video eller en kul sak som beskrivs med en mening. Men jag tror inte jag skulle klara av det. Jag tror att jag kommer ha längre inlägg i min blogg. Jag är sån helt enkelt.
Om jag skrev varje dag så skulle mina inlägg bli kortare? Nej, jag tror inte det. Som det här till exempel, det är ju bara för en dag. Och det är redan vid denna del ett av dem längre som jag har skrivit. Men jag gillar att skriva, ni läsare kanske inte tycker det är så kul att läsa allt det jag skriver. Jag kanske kan dela in det här inlägget i 'kapitel' så kan ni själva välja vad ni vill läsa. Iställer för att börja läsa, sen tröttna och scrolla ner till bilderna i slutet. Så, då var det fixat. Nu kanske ni tycker det är roligare att läsa min blogg. Men förvänta er inte att hitta en röd tråd.. för det finns nog inte. Kanske en grön om ni har tur.

Jag har funderingar på att uppdatera utseendet på min blogg igen. Åtminstånne göra något så den laddar snabbare, ni kanske har märkt att den laddar kanska segt. Jag tycker den gör det ibland och jag stör mig på det. Jag vet inte när jag kommer göra det, men inte nu i alla fall. Jag gillar min papp-blogg.
jag tror att jag börjare närma mig slutet på detta episka inlägg. Det betyder att ni snart får se bilderna. Om ni inte redan har vart busiga och scrollat ner och kollat på dem, eller kanske klickat på min länk till min dA sida.

Utledning

Nu är det snart slut. Har inte så mycket mer att säga just nu. Jag hoppas att ni gillade mitt inlägg, själv tycker jag det var roligt och kul att skriva. Jag vill skriva mer, men har inget att skriva om just nu. Jag får spara det tills imorrn, eller senare. Jag tycker inte det här inlägget blev så långt i alla fall. Men aja..
Till alla mina vänner! En fet kram till er alla! <3



8bitting.


0BBY.


Poison Mushroom.




Fin.





Kommentarer
Postat av: jasmine

Weii :D Bild på mig!

Jag ska också till ams.. på måndag :< Vill inte -.- HATA!

2010-11-03 @ 17:37:57
URL: http://itsyazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0