Vilken Pixel är jag?



Vem är jag?

Jag blev lite inspererad av min vän när hon skrev lite om sig själv. Så jag börjar på en gång med vad jag heter.

Jag heter Mikael som betyder "Vem är som Gud". Men vad som menas med det vet jag inte.
Jag är född 7 Mars, mitt lyckotal är 7 (Vilket jag har valt själv och inte tagit från någon bok just för att sju är en sån snygg siffra.) Jag är Fisk men är inte så mycket lik en fisk i vattnet då jag inte är så haj på att simma.
Min favorit planet i vårat solsystem är Mars. (Jag åker lätt dit när det väl blir möjligt.) Favorit färgen är lila, men jag har många andra färger som jag gillar. Favorit djuret måste jag säga är katt. Mysigare djur finns inte. Inte heller att ha som sälskap.

Jag är väldigt kreativ vilket många av mina vänner känner till. Och jag har ett brett intresse för allt från små pytte snaker som man kan se i mikroskop till vad som finns i universums djup, från att läsa och skriva berättelser till att spela Nintendo och se på film. Väldigt mycket. Vilket jag tror gör att jag har svårt att fokusera på en sak tillräckligt för att det ska kunna bli något av det.

De två som jag är mest på nu är film och astronomi. Jag finner min films smak udda och väldigt egen. Jag tycker bara att det är synd att många inte kan se på svartvita filmer.. det finns så många bra filmer som dem missar. Även om jag själv inte var ett fan av svartvita filmer när jag var liten.
Favorit musiken hör till klassisk.. klassisk rock. 70-80-tal.

Jag har svårt att förstå saker ibland, såvida jag inte får det slängt i ansiktet så det är så självklart det kan bli.
Om någon bara hintar till något som denne finner självklart kan jag inte förstå förrns personen i princip säger det till mig.


Det var väl lite om mig. Jag är nyfiken på vad DU får för känsla av mig, hur DU ser på mig.
Jag skulle vara tacksam för en rad eller två.

Tackar er alla mina vänner för att ni är så underbara vänner <3

Kram!




Kommentarer
Postat av: N

Du är för mej Mikael - Micke. En från början väldigt blyg kille som gick tillsammans med mej i en bildklass på Fredrika Bremers gymnasium. Till en början för mej var din personlighet väldigt diffus och detta gjorde att jag fick svårt att få något grepp om dej. Idag vet jag å andra sidan en hel del om dej och det är jag glad och tacksam över att jag får ta del av, alltså dej och ditt sätt att vara. Du är för mej en trevlig och snäll person som alltid tänker först innan du talar. Oftast är du kvicktänkt och kommer snabbt med kloka svar, och skämt likaså. Du har mycket humor och delar gärna med dej av den. Du är också mycket tålmodig och lyhörd som person. Du är omtänksam mot dina vänner och finns alltid där. Är väldigt tacksam och glad för det. Problem bekommer dej inte det minsta, dem du har/får löser du istället snabbt och enkelt. Du har en enorm förkärlek till olika TV och datorspel och kan även göra egna, vilket jag tycker är beundransvärt. Du kan teckna otroligt bra och skulle kunna komma långt med det om du ville. Men någonstans verkar alla tro på dej utom du själv och det kan jag känna är lite synd ibland. Men kanske en vacker dag inser du vad du faktiskt kan och gör något MER av det. Jag hoppas innerligt. Så ser jag på dej.



All lycka till dej & kram!

2010-12-15 @ 23:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0