Super Pixel Famicom



Nu var det ett tag sedan igen. Någon som saknar det? Jag fick en lite kick av att jag ville blogga igår. Men det blev inget förrns idag. Så nu sitter jag här kl 06:18 och bloggar. Morgon pigg? Nej. Men så farligt är det inte. Igår så var jag ju på Sensus igen. Jag gick av vid Stockholm Central iställer för Stockholm Södra, (Skulle till Medborgarplatsen) då jag hade en timme över innan jag skulle vara där. Så Jag gick från Centralen till Medborgarplatsen. Det var lite små mysigt. Det var inte så jätte mycket folk, men fan vad med cyklister!

Efter Sensus så drog jag till GameShop i Solna för att fråga om dem köper in VHS filmer. Morsan har nämligen städat ur sitt film-skåp och har fem pappers kassar med VHS filmer som han inte vill ha kvar. Men tyvärr så ville dem inte ha dem. Det har svårt att sälja dem som de redan har. Det är ett pris på 10 kronor styck. När jag väl var där så kollade jag runt lite på vad dem hade. Lite nam nam hade dem faktiskt, Kollade typ bara in Super Famicom spelen som dme hade, som ni kan se på bilderna nedan;


Final Fantasy IV. Det var lite nam nam. Det var ingen Easy type version
heller, så jag antar att Krille tycker att jag ska köpa den?


Dragon Quest V. Söt slime^^


Front Mission. Jag vet att jag redan har det. 150,- kronor var inte
så farligt. Men det klår ju inte de 75,- som jag betalade för mitt.



Dragon Quest I och II. Detta är en remake på dem två första
spelen i serien. Jag vet dock inte hur mycket som skiljer dem åt
från originalen. Jag vet också att Dragon Quest III fick en remake
till Super Famicom. Men jag tror inte att Dragon Quest IV fick det.



トルネコの大冒険 不思議のダンジョン (Torneko's Great Adventure:
Mysterious Dungeon)
. Jag trodde inte att jag skulle få se
dett spel där. Det är en spin-off på Dragon Quest IV.


Önskar lite att jag kunde japanska. Då vi i resten av världen har missat många bra spel. Själv har jag totalt 12 stycken japanska spel. Sex av dem är just till Super Famicom. Vissa är lätta att förstå utan att kunna språket. Som tex Final Fantasy V. Som kanske kan verka lite konstigt då det är ett RPG. Men det har gått jätte bra att spela. Romancing SaGa 3 där emot, det är lite knepigare att förstå.
Men det av alla Japanska spel som är lättast att förstå är väl ändå Street Fighter II Turbo. Det är knappt någon text alls, och mer än hälften är på engelska ändå.

Det var det för den här gången. Hoppas ni tyckte om att läsa lite från mig igen. Jag måste försöka skriva oftare! Hur många av er kollar min blogg lite spntant om jag har skrivit något? Eller kollar ni bara när jag säger att ja har skrivit i den?

Och om någon vill träffas idag så säg till. Sicka ett SMS och berätta! Jag och Linnea ska till Handen idag nämligen. :3
Men annars får ni ha det så bra! KRAM på er alla mina vänner! <3






Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ha ha din bloggare där ! :-P Morgonpigg el ej sovit?

2010-08-17 @ 07:26:37
URL: http://niotian.blogspot.com
Postat av: Micke

Haha! Morgon pigg säger jag då ;P

2010-08-17 @ 12:08:39
URL: http://tufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0