Nex-gen Pixel




Nu när jag ska blogga så har jag lite halvy tappat lusten. Jag hade mer lust igår men hade inte tid till att blogga. Men som ni kan se på har jag uppdaterat utseendet på bloggen lite. Jag ska fixa mera sen. Som tex en ny logga och kanske ändra upplägget lite. Så jag ber om ursäkt om något är svårt att läsa i tex spalten till höger.

För övrigt så har jag bytt bort lite spel och införskaffat nya. Fem åkte ut och fyra kom in. Dem fem som åkte var spel som jag knapp har rört sen jag skaffade dem eller som jag hade mer än en av. Det var;

Ace Attorney investigations: Miles Edgeworth

Jag köpte spelet för några månader sen, spelade det en gång och hade inte rört det sedan dess. Jag kände   inget sug efter att spela det igen. Så det fick gå.

Center Court Tennis

Jag hade fått det här N64 spelet av Lise en gång i tiden. Då det hade funnits på Expert i Oppdal sedan tidernas begynelse. Eller sen spelet kom antar jag. Och det kostade inte mycket heller. Och jag förstår varför, och varför dem inte hade sålt det. Det var det sämsta Tennis spel som jag har spelat.

Perfect Dark

Nu kanske ni tänker "Är du dum eller?". Men jag tyckte inte spelet var så bra som det sades. Goldeneye är överlägsen på alla sätt. Perfect Dark är inte dåligt, men inte bra nog.

CastleVania

CastleVania NES Classics till GBA. Vad ska jag med det till när jag har originalet till NES?

Mr. Driller 2

Jag hade två av detta spel, så en fick dra. Och jag vet att jag har två av flera spel, men dem vill jag behålla.



Dem fyra spelen som kom in i min samlig blev alla NES spel. Och som tur var så var alla SCN versioner. Det blev jag lite överaksad av. Två av dem hade box i fint skick och ett hade manualen med.
Dem fyra spelen är;

Rygar

Jag har haft detta spel förr. Jag har kommit till sista bossen i två andra exemplar av spelet. Men aldrig lyckats klara den jäveln! I övrigt tycker jag spelet är bra och originelt jämfört med andra spel från samma tid. Musiken är underbar, speciellt Sagila's Cave. Som jag tror att Jasmine håller med om. ;P

Blue Shadow

Det första intrycket av spelet var "Ninja Gaiden kopia/wannabe", Och musiken påminde mycket om Shatterhand.
Det är inte så konstigt då det är Natsume som har gjort båda spelen. Spelet känns som en blandning av Ninja Gaiden, Shatterhand och Mega Man. Fast alla tre spel som det känns som en mix av är bättre. Men Blue Shadow är inte ett dåligt spel. Men det är däremot ett svårt spel. Och kontroller är inte felfri.

Solar Jetman

Ett spel av Rare. Det kanske inte många känner till. Men detta spel, så som Rares andra spel till NES känns solitt.
Musikstilen känns igen från deras andra spel. Jag har inte så mycket mer att säga om det då jag inte har spelat det så mycket.

Defender of the Crown

Det här är ett spel som jag hört mycket om i Nintendo Magasinet. I alla fall nog för att tilen ska fastna i skallen på mig. Den har vart där i några år. Men jag har aldrig sett något från spelet. Och för er som inte har spelat det. Bry er inte om det. Jag fattade noll av spelet. Men Jag satte mig inte in i det och läste all text. Och jag kundeinte lista ut hur man spelet spelet på den tid jag testade det. Det tar jag som ett minus. Sen var grafiken och ljudet hemskt!
Ushigt spel!


Och med dem fyra NES spelen så har jag ny 79 spel till NES. Nästa spel blir #80! Undrar vilket det kommer allt bli.
På http://backloggery.com/main.php?user=tufs så kan ni se vilka spel jag har. Alla i en fin lista med en kommetar till dem flesta spelen. Ta en titt.
Sen så är jag lite nyfiken på vad ni tycker om att min blogg är så spel-inriktad. Bra eller dåligt? Kul eller tråkigt? Skulle uppskatta som ni kunde svara på det.

Men nu är det slut för den här gången! Så ni får alla ha det så fett med bäst ni kan! Kram på er! <3




Kommentarer
Postat av: jas

sätt en bakgrund på 'spalten' så syns den :) :D

rygar is the shit <3 ;D

Och jag är med i bakgrunden :D:D:D:D<3<3<3<3

2010-08-19 @ 17:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0