En grå dammig pixel


Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade sist. Jag hoppas att ni har saknat min blogg. Jag tror ändå att jag ska ha bloggen till lite allt i allo ändå.
Det har hänt mycket sedan jag bloggade sist. Men det mesta är ju visat på bilddagboken, men jag vill ändå ha min blogg, då jag vill skriva av mig lite i bland. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men jag kan ju säga att dem senaste två dagarna har varit riktigt varma. Över 10 grader i skuggan som mest. I dag blir det också en varm dag vad jag kan se och känna.
Men en av anledningarna till att jag bloggar nu är för att jag vill uppdatera looken på min blogg lite. Jag vill ha lite mer färger. Jag vet inte om jag komemr fixa det innan jag skrivit klart detta inlägg eller om jag kommer göra det efteråt. Vi får se helt enkelt.

Och nu så har min tid för Photoshop gått ut så jag kan inte använda PS längre. Yey! Or NOT! Men det går nog att lösa på något sätt. och nu så tappade jag intresse för att skriva. Jag har lekt runt lite på stilmallar och sådant på min blogg. Men inget funkar som jag vill, och att mitt PS inte funkar längre hjälper ju inte. Men aja..

Av någon anledning så började jag att läsa Harry Potter och Hemligheternas Kammare den 3:e April. Jag vet inte varför, jag fick bara sån lust.. Jag gick bara och hämtade boken och började läsa i den. Hade läst klart den 4 dagar senare. Och jag ville läsa mer Harry Potter, så det fick bli Harry Potter och Halvblodsprinsen. Men den harj ga inte läst mer i än till kapitel 7, änn så länge. Jag vet inte varför jag fick en kick på Harry Potter bara sådär. Men jag har också ritat lite relaterade bilder. Dem är lite lol.

I lördags så var vi iväg till ICA och jag tappade min mobil, och så skrev jag detta på bdb om det.

Det var en dag i början av April. Vädret hade klarnat upp en del under dagen, och en klarblå himmel visade sig. Det hade vart mulet och grått väder i flera dagar innan. Till och med tjock dimma vissa dagar. Temperaturen varierade en del från dag till dag, men idag var det över tio grader varmt enligt celsius skalan. Det var en härlig dag för att gå ut och ta en promenad. En promenad till ICA...

...jag märkte något saknades när vi var mer än halvvägs till ICA, att jag hade tappat min mobiltelefon. Jag kollade igenom alla min fickor flera gånger, men jag hittade inte min mobiltelefon. Så det fick bli så att vi gick tillbaka längs gångvägen vi gick på. Vi gick och såg ner som om man var ledsen eller deprimerad över något. Jag kollade längs dem gräsklädda kanterna av vägen om den hade hamnat där, då jag inte hade hört att jag tappat den. Jag bad Linnea att ringa den i hopp om att jag skulle höra den. Men just innan signalerna nått fram så såg jag den.
Liggande på marken med displayen neråt. Den var intakt till synes, den låg där och spelade dem glada tonerna från Bubble Bobble som om inget hade hänt. Jag tar upp den för att se om den har tagit någon skada. Ena sidan hade öppnat sig och hade hack på två ställen, men det var inget allvarligt. Jag pressade ihop den öppnade sidan som gick ihop i ett snäpp. Min mobil fungerade fortfarande som den skulle...


Bara för att jag har fått en sån lust till att skriva. Men jag tror inte många har orkat läsa det, då ingen har kommenterat det på bdb. Lite synd. Ofta när det är mer än tre rader text så hoppar folk över det och bara kollar på bilden istället.

Det här inlägget känns lite random... men så får det vara. Vad jag ska göra under dagen vet jag inte ännu. Det är rätt så varmt här inne nu, 25,6 grader. Och 21,2 ute, då den sladden ligger på golvet i samma rum som det är 25,6 grader i. Men det är säker runt 8-9 grader varmt i skuggan ute nu.
Linnea cyklade ju iväg till ICA imorse då det inte fanns något bröd att äta till frukost. Och jag som just hade hällt upp tvp glas med cappucinno då hon kom på det. Så dem var lite kalla när hon kom tillbaka runt 40 minuter senare. Och hon var helt slut, hon hade tagit på sig både tjock jacka och tröja, och var hur slut som helst när hon kom tillbaka. Men hon tyckte det var skönt med en cykeltur. Något som jag saknar lite. Det var ett tag sedan jag cyklade sist.

Igår så kollade vi på en film, The gods must be Crazy. En väldigt udda komedi från 1980. Den var faktiskt en av dem roligaste filmerna jag har sett. Och jag förstår inte hur jag kan ha missat en sån film. Den är lätt sevärd!

Men jag ska kanske runda av lite nu. Hoppas ni hade kul att läsa detta lilla random inlägg. Jag hoppas att bildtorkan inte stör, för jag orkar inte med att ladda upp bilder nu. Men ha en fortsatt varm och het dag! KRAM allesammans!! <3




Kommentarer
Postat av: Skomakar'n

Jag förstod aldrig vad det var för sladd du med ens började tala om när du talade om värmen i huset och ute.



Gudarna måste vara tokiga är en underbar film.

2010-04-15 @ 12:02:18
URL: http://www.operaroyale.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0